Dodawanie strony do wyszukiwarki Miejsc – krok po kroku

Dlaczego dodać stronę do Wyszukiwarki Miejsc?

Utworzenie przemyślanego wpisu o firmie w Miejscach Google zajmuje tylko kilka minut i nic nie kosztuje, a niesie za sobą istotne korzyści. Użytkownik, szukający konkretnej usługi w swojej okolicy, z dużym prawdopodobieństwem będzie przeglądał oferty na prezentowanych mu mapkach. Dodatkowo, dobry wpis wzmocni pozycję strony w wynikach organicznych, w których wyświetlane są też „miejsca google”

Krok pierwszy: Konto Google.

Dodanie strony do Wyszukiwarki Miejsc jest możliwe jeśli posiadasz konto Google. Możesz założyć konto Google (na dowolny adres e-mail) klikając Konto Google i podążając za wskazówkami pokazanymi na stronie. Konto jest darmowe i po dodaniu swojej strony do Wyszukiwarki Miejsc nie musisz z niego korzystać. Pamiętaj,  że może się przydać jeśli będzie potrzeba zmian w Miejscach.

Jeśli korzystałeś już z różnych usług Google lub masz skrzynkę pocztową, nie musisz nic więcej robić. Przejdź do kolejnego kroku.

 

 

Krok drugi: Dodanie firmy.

Aby rozpocząć dodawanie kliknij na Wyszukiwarkę Miejsc. Powinieneś zobaczyć:

Wpisz główny numer telefonu swojej firmy. Będzie się wyświetlał jako numer kontaktowy dla klientów korzystających z wyszukiwarki Google i Miejsc.

Kliknij “Znajdź informacje o firmie”. Jeśli nie było do tej pory żadnego wpisu o Twoim numerze telefonu, od razu przejdziesz na następną stronę. Możesz też zobaczyć znaleziony numer telefonu. W zależności od tego czy Google sam go znalazł, czy wcześniej już był tworzony wpis do Wyszukiwarki Miejsc (np. Twój pracownik lub inna firma pozycjonująca) kliknij “Edycja” lub w przypadku błędnych informacji kliknij “Dodaj nowy wpis o firmie”.

Zacznij wypełniać swoje dane firmowe zaczynając od formularza:

Wypełnij wymagane pola.

Dobrze jest też podać swój adres email dla potencjalnych klientów oraz koniecznie adres pozycjonowanej strony.

Opis powinien być adekwatny do wykonywanej działalności, można do niego wprowadzić główne słowa kluczowe, tak żeby wyglądał naturalnie.

W kategoriach (możesz maksymalnie 5), opisujących działalność wpisz te najbardziej pasujące. Możesz też dopisać kategorie bliskie pozycjonowanym słowom kluczowym.

Uwaga, wpisując numer telefonu, dobrze mieć do niego dostęp przy końcu dodawania strony do Wyszukiwarki Miejsc.

Wypełniaj dalej wszystkie pola jeśli uważasz, że będą pomocne Twoim potencjalnym klientom. Możesz na przykład dodać swoje logo (lub zdjęcia firmy):

Na sam koniec dobrze jest dodać wszystkie słowa kluczowe, wpisując je kolejno w lewej kolumnie, a w prawej, wpisując na przykład “tak”

Zakończ wypełnianie całego formularza klikając na “Prześlij”.

 

 

Krok trzeci: Weryfikacja firmy.

Jest to ostatni krok. Pozostało potwiedzić wszystkie dane. Do wyboru są 3 metody:

Najlepiej wybrać weryfikację telefoniczną, po zatwierdzeniu tej opcji praktycznie natychmiast zadzwoni telefon i automat podyktuje 4 lub 5 cyfrowy kod. Należy go wpisać na następnej stronie i dodanie strony firmowej do Wyszukiwarki Miejsc można uznać za zakończone.

Gratulacje!